Hogyan költöztettük át egy egyedi fejlesztésű webáruházat az UNAS bérelhető webáruház rendszerre?

Az Agrokisgépcenter egyedi fejlesztésű oldala elavulttá vált, ezért szükségessé vált az, hogy lecseréljék mindazt egy bérelhető megoldásra. Az adatok költöztetése és az átállás egy rendkívül fontos pont volt, ebben az esettanulmányban megismerheted hogyan zajlott a folyamat.

Dátum: 2024.07.08.


krinor bt weboldal

Mivel foglalkozik az Agrokisképcenter?

Családi vállalkozásként kerti gépek és kertészeti eszközök széles kínálatát értékesítjük. A eladások nagy része a pécsi kertészeti szakáruházban és kaposvári üzletünkben történik, de a webes eladásaink is számottevőek.

Több márka képviseletével foglalkozunk. A teljesség igénye nélkül: Al-ko, Briggs&Stratton, Cub Cadet, Einhell, Gardena, Hecht, Honda, Husqvarna, Makita, MTD, Oleo-Mac, Riwall.

Pécsi üzletünkben szerviz is üzemel. Garancián és garancián túl is tudjuk vállalni a legtöbb általunk forgalmazott benzines készülék javítását.

Milyen esemény hatására döntöttek arról, hogy költözni szeretnétek?

Többet szerettünk volna kihozni a webes értékesítésből, ezért tesóm még 2023 év elején felvette a kapcsolatot egy marketinges csapattal. Ők megerősítettek minket abban, amit már korábban is tudtunk: a weboldalunk elavult. Ha több vásárlót, látogatót szeretnénk, ahhoz mindenképp egy másik honlapot kell létrehoznunk.

Milyen aggodalmak merültek fel a költözéssel kapcsolatban?

Nekünk korábban egyedi fejlesztésű oldalunk volt. Több, mint 10 éve ugyanazzal a webfejlesztővel dolgoztunk, ilyen hosszú kapcsolatot nehezen rúg fel az ember. A marketinges csapat viszont egy bérelt webes rendszer felé terelgetett minket. Ennek az előnyeit hamar átláttuk, de ott is volt még többféle választási lehetőség. Végülis a legnagyobb dilemmát a megfelelő rendszer és a kivitelező kiválasztása okozta.

Hogyan zajlott a megfelelő szakember megtalálása?

A régi weboldalunk egy szoftver segítségével össze volt kötve a számlázó és raktárkezelő programunkkal. Automatán kezeli a készletet, új termékek felvételét és a rendeléseket. Rengeteg munkát megspórol nekünk. Mivel ezt a funkciót mindenképp meg szerettük volna tartani, olyan csapatot kerestünk, aki ezt bérelt rendszerben kivitelezi nekünk.

Mi volt az a döntő szempont, ami miatt a mi csapatunk mellettünk döntöttetek?

Egy szóval? A szimpátia. Nagy bizalmat adott nekünk, hogy a már ismert számlázó programunk oldalán is szerepeltetek az ajánlott webfejlesztők között. Gabriella és József kommunikációja szintén meggyőző volt. 4-5 hónapon keresztül zajlottak csak az ajánlatkérések és egyeztetések. Ez idő alatt végig türelemmel és megértéssel válaszoltátok meg a kérdéseinket. Józseffel többször beszéltünk telefonon is. Ott egyértelműen kiéreztük Édesapámmal az intelligenciát és a szakmai hozzáértést.

Milyen akadályokba, problémák merültek fel az átálláskor, és hogyan sikerült ezeket megoldani?

Első probléma a szűkös időkeret volt. Év végével mindenképp költöznünk kellett. December közepén kezdődtek meg a munkálatok, József pedig nagyon rugalmasan, az év végi leállásuk ellenére a két ünnep között fejezte be az átállást.

Második probléma a számlázó program bekötésével volt. Sehogy sem akart felállni a kommunikáció a számlázó és a weboldal között. Hosszú heteken át zajlott a hibakeresés mind a Netmetro, mind pedig a rendszergazdánk oldaláról. Mindkét oldal kitartásának köszönhetően végül megszületett a megoldás.

Szükség volt-e egyedi megoldásokra az átállás kapcsán, amit az UNAS rendszere nem tudott kiszolgálni?

A régi egyedi fejlesztésű oldalunk admin felülete nagyon sokrétű volt. Ott kezeltük a szervizbe hozott gépek munkalapjait, a jegyzőkönyveket és onnan nyomtattuk ki az új gépek termék adatlapjait is. Ezen felül sok más funkciója is volt, ami már csak akkor tudatosult bennünk, mikor nem volt elérhető a régi felület. Ez végül egy külső admin felülettel került megoldásra, az UNAS API segítségével kiválóan tudott kommunikálni egymással a két rendszer.

Milyen használni az általunk készített szoftvert?

Olyan, mint a régi programunk, csak hibák nélkül. Nagy könnyebbség és hatalmas ötlet volt a Mezei Gábor kollégátoktól, hogy a régi rendszer arcára formázza az újat. Több régóta velünk dolgozó munkatársunk használja az admin felületet. A változásmenedzsment nem az asztalunk, így nagy könnyebbség, hogy a Gábor alkalmazkodott hozzánk és mi visszakaptuk a megszokott rendszert egy újabb és gyorsabb változatban.

Rengeteget dolgoztuk a munkalap felvevő és kezelő illetve, rendelések és termékadatlapok nyomtatására alkalmas programokon. Próbáltunk kijavítani minden hibát és kényelmetlenséget, ami a régi rendszerünkben volt. Már-már a végtelenségig egyeztettünk a kollégákkal a megfelelő kinézeten és használhatóságon. Gáborral rengeteg üzenetet váltottunk és úgy gondolom ki tudtuk hozni a maximumot a közös munkából. Végig türelemmel, gyors válaszidővel, rengeteg jó ötlettel és megoldással reagált.

Milyen volt együtt dolgozni a Netmetroval?

Már az ajánlat kérésekor próbára tettük a türelmüket, hiszen hónapokon keresztül ment a huza-vona, hogy mit is szeretnénk pontosan. Csak halkan jegyzem meg, hogy más hasonló költöztetést és programozást vállaló cég már a pontos árajánlatot is le szerette volna számlázni felénk. Persze ezt is meg lehet érteni, senki sem szeret feleslegesen dolgozni.

A közös munka egy élmény volt. A tervezetthez képest volt némi csúszás a kivitelezésben, de ez se az átállást, sem pedig a munkafolyamatainkat nem érintette negatívan. Folyamatosan haladtak a fejlesztéssel, ha szóltunk hogy valami sürgős, rögtön közbeavadkoztak vagy előre vették a feladatot.

Nem volt olyan problémánk, amire ne lett volna megoldásuk. Az egyedi fejlesztésű rendszerből gyakorlatilag minden funkciót át tudtak hozni a Netmetros admin felületre, így a bérelt rendszer mellett sem kellett semmiről sem lemondanunk.

A fejlesztés során felmerült néhány plusz igény, amire elsőre nem gondoltunk, így az ajánlatból is kimaradtak. Nagy munka volt, így ezeknek egy részét ajándékba adták, másik részét pedig emberi árakon számlázták. Az elszámolás korrekt volt. Mindig kommunikálták előre, ha valami nem fért már bele az ajánlatba. A végszámla előtt József e-mailben leírta az elszámolást pontos munkaidővel és összeggel, lehetőséget adva a kérdésekre és a korrekcióra.

Ajánlanál minket más cégeknek is?

Nem csak, hogy ajánlanám, de ajánlani is fogom. Mi egy kicsit félve vágtunk bele a közös munkába, hiszen több, mint 400 km választ el minket egymástól. A cég viszonylag fiatal, nem ismertük őket. A weboldaluk bizalmat keltett, de hát a papír mindent elbír (hát még egy weboldal). Ekkora léptékű munkával nem szívesen bíz meg vakon senkit az ember.

Az egyeztetések során elkezdett kialakulni a bizalom, ami a projekt zárásával csak mélyebb lett. Végig jól és érthetően kommunikáltak, gyorsan reagáltak. Ha hibáztak is, azt kijavították. Mindent meg tudtak oldani, amire kértük őket.

Végig azt éreztem, hogy nekik az ügyfél és a megoldásra váró problémája az első, a profit pedig csak ezután következik.

Remélem ebben a szellemiségben tudják folytatni a munkájukat 10-20 év múlva is, mert egy nagyon jó úton indultak el. Mi jó ideig még biztosan velük fogunk tartani.


Gödöny Nóra

AKC Kertészeti Szakáruház
Krinor Bt.

agrokisgepcenter.hu




Kérj egy díjmentes konzultációt!




Az űrlapot a reCAPTCHA védi és a Google Adatvédelmi és ÁSZF feltételei érvényesek rá. A  Netmetro  adatvédelmi nyilatkozatnkat ezen a linken találod meg és olvashatod el.