5 tipp az ütős közösségi média szövegíráshoz

Dátum: 2022.10.10, Szerző: Turcsek Gabriella


A szövegírás kreatív tevékenység, ami speciális látásmódot igényel. A közösségi média posztok például akkor jók, ha rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek. Íme 5 tipp az ütős Facebook és Instagram szövegíráshoz.

A közösségi média szövegírás célja

A közösségi média szövegírás célja, hogy folyamatosan kapcsolatban maradj a célcsoportod tagjaival: felkeltsd a figyelmüket, tájékoztasd, illetve szórakoztasd őket, vagy épp egy általad kiválasztott (pl. értékesítési oldalra) irányítva elérd, hogy vásároljanak tőled vagy igénybe vegyék a szolgáltatásaidat.

Azonban az emberek nemcsak a te posztjaidat és hirdetéseidet látják ezeken az oldalakon, már ha látják egyáltalán. Ezért nem elég, ha hébe-hóba, öncélúan posztolsz valamit. Ha ugyanis néhány másodperc alatt nem tudod megragadni a figyelmüket, továbbgörgetnek, és elvesztetted őket, másnál fogják elkölteni a pénzüket.

Hogyan posztolj jól a Facebookra és az Instagramra?

Használj figyelemfelkeltő fogásokat, hogy tartósan kiemelkedj a versenytársaid közül:

  1. Ismerd a célcsoportodat
  2. A közösségi média és egyéb szövegírás során pontosan tudnod kell, hogy kinek írsz. Az olvasónak ugyanis azt kell éreznie, hogy hozzá szólsz, neki írsz és róla írsz, az ő problémájára kínálsz verhetetlen megoldást, vagy épp őt szórakoztatod. Ha tisztában vagy a célcsoportoddal, akkor olyan profi és informatív közösségi média posztokat, illetve hirdetéseket írhatsz, amelyekkel akár milliókat érhetsz el.

  3. Minden esetben vedd figyelembe, hogy milyen platformra írsz
  4. Más működik a Facebookon, és más az Instagramon. Legyen a cím és a megfogalmazás is hatásos.

    A Facebookra szánt szövegeknél elsősorban a szöveg az, ami megfogja az olvasókat. Az Instagram esetében pedig sokkal inkább a fotó vagy egy jól megszerkesztett videó.

    A Facebook esetében legyen egy figyelemfelkeltő címed és profi szöveged, az Instagram esetében pedig helyezd a hangsúlyt a fotóra, és írj alá maximum 2-3 ütős mondatot. Lehetőleg mindkét esetben maradj a tegező formánál.

  5. Írj érdekes, a célcsoportodat érdeklő tartalmakat
  6. Légy kreatív, és szórakoztass! Ne csak marketing szövegekkel untasd a nagyérdeműt. Fogalmazz úgy, hogy a felhasználók mindenképpen el akarják olvasni a posztod vagy a hirdetésed. Ezért mindig törekedj világos, tömör, lényegre törő és érthető, befogadható megfogalmazásra.

  7. Ne legyen egybefüggő vagy túl hosszú a szöveg
  8. Figyelj arra, hogy ne untasd vagy fáraszd az olvasót, ezért:

    - a szövegben használj izgalmas jelzőket, felsorolásokat

    - érdemes kérdéseket is beleszőnöd a mondandódba

    - tarts egyensúlyt: ha nagyon látványos és különleges fotót használsz, akkor a szöveged legyen egyszerűbb, könnyebben emészthető

    - használj hashtageket, de ezekkel se ess túlzásba, 4-6 db elég lesz

  9. Ügyelj a vizuális megjelenésre
  10. Bármilyen szöveget szánsz a közösségi médiába, szükséged van hozzá minimum egy olyan képi világában hozzá passzoló fotóra, ami első látásra megragadja a figyelmet.

    Ha nincs időd és energiád a közösségi média posztok profi elkészítésére, akkor érdemes kiszervezni a feladatot.

    Nyugodtan ránk bízhatod a szövegírás, a grafika, a képanyag-összeállítás és a tartalom naptárba való beidőzítésének feladatait. Munkatársaink ugyanis nagy tapasztalattal rendelkeznek, és profik a Facebook, illetve az Instagram tartalomgyártásban.

Ha kulcsrakész Facebook- és Instagram-posztokat, illetve hirdetési szövegeket szeretnél, nézd meg milyen megoldásokat kínálok!

A szerzőről:

Turcsek Gabriella - Webáruház szakértő
A csapat grafikusa, akinek a segítségével webáruház designok, bannerek, logók és más grafikai elemek készülnek az oldalakra. Munkájában precíz és elszánt, folyamatosan képzi magát, segít továbbá a cégvezetés feladataiban is, hogy minden a megfelelő helyen és időben legyen.

A weboldal és az azon megjelenő tartalmi, szöveges, grafikai és egyéb megoldások, szövegek, képek, adatok, információk és egyéb anyagok, illetve azok elrendezése szerzői jogvédelem alá esnek, azok felhasználására és minden egyes felhasználás engedélyezésére kizárólag a Szolgáltató jogosult. A Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül tilos a weboldalak tartalmának egészét vagy részeit bármilyen formában felhasználni, reprodukálni, átruházni, terjeszteni, átdolgozni, vagy tárolni. Amennyiben oldalunk bármelyik tartalmát más személy, cég vagy szervezet honlapján bizonyíthatóan azonos vagy hasonló formában észleljük, másolt oldalanként (másolt oldalnak minősül legalább egy bekezdésnyi szöveg változatlan lemásolása) 280.000 Ft összegű kötbért számlázunk ki oldalanként a jogtalan felhasználónak.