5 tipp az ütős közösségi média szövegíráshoz

Dátum: 2022.10.10, Szerző: Turcsek Gabriella


A szövegírás kreatív tevékenység, ami speciális látásmódot igényel. A közösségi média posztok például akkor jók, ha rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek. Íme 5 tipp az ütős Facebook és Instagram szövegíráshoz.

A közösségi média szövegírás célja

A közösségi média szövegírás célja, hogy folyamatosan kapcsolatban maradj a célcsoportod tagjaival: felkeltsd a figyelmüket, tájékoztasd, illetve szórakoztasd őket, vagy épp egy általad kiválasztott (pl. értékesítési oldalra) irányítva elérd, hogy vásároljanak tőled vagy igénybe vegyék a szolgáltatásaidat.

Azonban az emberek nemcsak a te posztjaidat és hirdetéseidet látják ezeken az oldalakon, már ha látják egyáltalán. Ezért nem elég, ha hébe-hóba, öncélúan posztolsz valamit. Ha ugyanis néhány másodperc alatt nem tudod megragadni a figyelmüket, továbbgörgetnek, és elvesztetted őket, másnál fogják elkölteni a pénzüket.

Hogyan posztolj jól a Facebookra és az Instagramra?

Használj figyelemfelkeltő fogásokat, hogy tartósan kiemelkedj a versenytársaid közül:

  1. Ismerd a célcsoportodat
  2. A közösségi média és egyéb szövegírás során pontosan tudnod kell, hogy kinek írsz. Az olvasónak ugyanis azt kell éreznie, hogy hozzá szólsz, neki írsz és róla írsz, az ő problémájára kínálsz verhetetlen megoldást, vagy épp őt szórakoztatod. Ha tisztában vagy a célcsoportoddal, akkor olyan profi és informatív közösségi média posztokat, illetve hirdetéseket írhatsz, amelyekkel akár milliókat érhetsz el.

  3. Minden esetben vedd figyelembe, hogy milyen platformra írsz
  4. Más működik a Facebookon, és más az Instagramon. Legyen a cím és a megfogalmazás is hatásos.

    A Facebookra szánt szövegeknél elsősorban a szöveg az, ami megfogja az olvasókat. Az Instagram esetében pedig sokkal inkább a fotó vagy egy jól megszerkesztett videó.

    A Facebook esetében legyen egy figyelemfelkeltő címed és profi szöveged, az Instagram esetében pedig helyezd a hangsúlyt a fotóra, és írj alá maximum 2-3 ütős mondatot. Lehetőleg mindkét esetben maradj a tegező formánál.

  5. Írj érdekes, a célcsoportodat érdeklő tartalmakat
  6. Légy kreatív, és szórakoztass! Ne csak marketing szövegekkel untasd a nagyérdeműt. Fogalmazz úgy, hogy a felhasználók mindenképpen el akarják olvasni a posztod vagy a hirdetésed. Ezért mindig törekedj világos, tömör, lényegre törő és érthető, befogadható megfogalmazásra.

  7. Ne legyen egybefüggő vagy túl hosszú a szöveg
  8. Figyelj arra, hogy ne untasd vagy fáraszd az olvasót, ezért:

    - a szövegben használj izgalmas jelzőket, felsorolásokat

    - érdemes kérdéseket is beleszőnöd a mondandódba

    - tarts egyensúlyt: ha nagyon látványos és különleges fotót használsz, akkor a szöveged legyen egyszerűbb, könnyebben emészthető

    - használj hashtageket, de ezekkel se ess túlzásba, 4-6 db elég lesz

  9. Ügyelj a vizuális megjelenésre
  10. Bármilyen szöveget szánsz a közösségi médiába, szükséged van hozzá minimum egy olyan képi világában hozzá passzoló fotóra, ami első látásra megragadja a figyelmet.

    Ha nincs időd és energiád a közösségi média posztok profi elkészítésére, akkor érdemes kiszervezni a feladatot.

    Nyugodtan ránk bízhatod a szövegírás, a grafika, a képanyag-összeállítás és a tartalom naptárba való beidőzítésének feladatait. Munkatársaink ugyanis nagy tapasztalattal rendelkeznek, és profik a Facebook, illetve az Instagram tartalomgyártásban.

Ha kulcsrakész Facebook- és Instagram-posztokat, illetve hirdetési szövegeket szeretnél, nézd meg milyen megoldásokat kínálok!

A szerzőről:

Turcsek Gabriella - Webáruház szakértő
A csapat grafikusa, akinek a segítségével webáruház designok, bannerek, logók és más grafikai elemek készülnek az oldalakra. Munkájában precíz és elszánt, folyamatosan képzi magát, segít továbbá a cégvezetés feladataiban is, hogy minden a megfelelő helyen és időben legyen.