CRM, megoldás az előrelépéshez

Dátum: 2022.06.27. Szerző: Varga Attila


A CRM betűszó az angol Customer Relationship Management kifejezés rövidített formája, magyarul az ügyfélkapcsolat-kezelés fogalmát értjük alatta. Magában foglal minden olyan adatot, stratégiát vagy munkafolyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez, a meglévő ügyfelek igényeinek kiszolgálásához, a nekik történő újra értékesítéshez vagy a potenciális ügyfelek (marketing nyelven: leadek) megkereséséhez. Magát a CRM-et, leggyakrabban egy szoftverrel azonosítjuk. A következőbb részekben erről olvashattok bővebben.

Kép a CRM-ről

Milyen megoldásokat kínál maga a CRM rendszer?

Ezek a programok leginkább az értékesítési, ügyfélszolgálati, marketing és ügyfélszolgálati részlegeket támogatják. Számos feladatra képeseket:

  • Partner adatok központi tárolására, kezelésére. Jogosultságok alapján meghatározható, hogy ki érheti el ezeket a szervezeten belül
  • Lead menedzsment: Segít a potenciális ügyfelekből vásárlót csinálni, és megtartani.
  • Marketing kampányok (GoogleAds, Meta Business Site, hírlevelek) megtervezése: A lehetséges és meglévő ügyfelek számára tervezett kampány segítése, célcsoportokra való bontása, kattintások elemzése, kommunikáció nyomon követése szóban és írásban egyaránt.
  • Értékesítési, üzleti lehetőségek optimalizálása.
  • Ügyfélszolgálati, help desk feladatok automatizálása. Sablon megoldások a gyakran felmerülő kérdésekre, problémákra.
  • Mindezeket egybevéve még egy átfogó elemzésre is képeseket.

Honnan tudjam, hogy szükségem van-e CRM rendszerre vagy sem?

Erre nagyon könnyű válaszolni, megérzed. Ha unod már azt, hogy 6 ablaknak kell megnyitva lennie, hogy elintézz valamilyen folyamatot, ha nem akarsz Excel rácsokkal álmodni, mert egésznap azt bújtad egy egyszerű elemzés miatt, akkor ideje beruháznod egyre. Jó ha tudod, hogy egy ügyfélkapcsolat-kezelő rendszer nem csak a nyűgtől szabadít meg, hanem versenyelőnyt is biztosít a piacodon.

Mik a CRM rendszer előnyei?

Nagyjából már tudod, hogy mire is képes egy CRM rendszer, de ha te is használnál egyet vagy a te céged a partnereiddel való teendők kezelésére a következőket tapasztalnád meg.

Boldog ügyfelek:
Gondold csak végig, te is szívesebben vásárolnál onnan ahonnan kellően odafigyelnek rád. Ahol nem napokig kell várni egy árajánlatra, egy probléma megoldására vagy akár csak egy információ morzsára. Az ügyfél egyedi igényei teljesülnek. Az adatok módosításával sem kell bajlódnod többé. Tudtad, hogy a CRM rendszerekben nem csak te, hanem az ügyfél is módosíthat adatokat jogosultságok alapján? Ugyanis a te Exceledhez az ügyfelednek nincs hozzáférése, hogy módosítsa azt.

Egy működő rendszer fejlődést eredményez

Most nézzük meg, hogy kollégáid, munkatársaid miképp reagálnának erre.
Az automatizálásoknak hála megszabadulnának az ismétlődő robotmunka terhétől. Értékteremtő képességüket kreatívabb feladatokon kiélhetnék, melynek hála elégedet és motivált emberekkel dolgozhatnál együtt. Nagyobb értéket is tudnának előállítani, így magasabb profitot is elérhetsz, ez pedig egyértelműen magával hozza a magasabb fizetéseket is és ez pedig óriási szempont a munkaerőmegtartás szempontjából. Mindenki boldog.

Vezetőként pedig a következő változásokat érzékelnéd.

  • LÁTSZ MINDENT IS! Cégvezetőként nincs annál rosszab, amiről nem tudsz, mert a nem ismert problémát nem lehet megoldani. A kommunikáció a kulcs, vagy fogalmazhatnék úgy is, hogy: „egységben az erő”.
  • Monitorozás: Minden jelentés, számla, árajánlat egyszerűen nyomon követhető, visszakereshető. Dőlj hátra kényelmesen, amíg a konkurensed egy papírlapot keresi 5 percen át, neked az csak 5 kattintás.
  • Egyszerűen nagyszerű: a tárolt adatoknak hála, nem kell rákérdezni minden információra. Könnyen gyorsan lekérhetőek.
  • Fókusz: Csak akkor zavarnának meg, amikor szükséges. Minden kollégád tudja, hogy mit kell csinálnia. Így nem zavarnak meg amikor te a cégen dolgzol.
  • Csökkenő kiadások, növekvő bevételek: Igen, ezek nem csak a mese

Kell egy CRM nekem is! Hogyan vezessek be egyet?

CRM választás előtt a következő kérdéseket mérlegeld.

  • „Dobozos” megoldás legyen?
  • Vagy legyen egyedi?
  • Milyen kihívásokat is szeretnék legyőzni?
Keress minket bizalommal és majd mi válaszolunk rá.

Mint ahogy fentebb is írtam, magát a CRM-et, leggyakrabban egy szoftverrel azonosítjuk, ami lehet: „Dobozos” vagy Egyedi szoftver.

A „dobozos” megoldás nevéhez hűen olyan megoldásokat kínál, ami általánosságban véve, ráhúzható minden vállalkozásra, úgy képzeld el, mint a négy évszakos gumiabroncsot. Használható télen is, meg nyáron is viszont sosem lesz a legjobb télen, sem pedig nyáron.
Várjunk csak, de akkor a dobozos tényleg annyira rossz?

 3,6 nem jó, de nem is tragikus.

Kezdésnek nem rossz, de valószínűleg amint belerázódsz a használatába érezni fogod azt, hogy: „hát ezt lehetne egyszerűbben is” vagy „Kéne pár funkció ezek helyére, mert úgyse használtam őket sosem.”

Ha már több CRM szoftvert is próbáltál már, de valahogy biztos érezted, hogy egyik sem az igazi. Te pedig a legjobbat akarod a vállalkozásodnak, nem? Tehát elmondható, hogy nem specializált a dobozos verzió, nincs teljes mértékben az igényeidhez igazítva. Most őszintén tedd fel magadnak a kérdést: Én alkalmazkodjak a szoftverhez vagy a szoftver hozzám? Na ugye… Erre a problémára a megoldás az egyedi CRM szoftverek használata. Képzeld el csak el, letisztult menü, semmi felesleges funkció, 8-10 kattintás helyett elég lenne akár csak 3-4. Mennyi időt spórolhatnál meg? Mire tudnád fordítani ezt az időt? A marketinged fejlesztésére? Az értékesítésed növelésére? Esetleg a felszabadult idődet pihenéssel vagy szórakozással vagy netán sportolással töltenéd? Lehetőségek tárháza nyílik majd meg előtted, ezt garantálom! Igaz ez drágább, időigényesebb lefejleszteni, viszont az se feledd, hogy a vásárlók ott költik a legtöbbet, ahol odafigyelnek rájuk.

Dobozos CRM Egyedi CRM
Pénztárca barát megoldás Mélyen a zsebedbe kell nyúlni
Egyből használható Időigényes lefejleszteni
Bonyolultabb megtanulni használni Egyszerű, igényeidre van szabva
Minden összefolyik, idő kell átlátni Letisztult nézet, „szembarát”, hamar átlátod
Drágább továbbfejleszteni, macerás belenyúlni Könnyen bővíthető
Kellemetlen használni Élményként éled meg
Örülsz, hogy van CRM rendszered Nem csak te, hanem ügyfeleid is imádni fogják
Pénzt hoz Még több pénzt hoz

Eldöntöttem, hogy egyedi CRM-et szeretnék, hogyan tovább?

Jellemzően ilyenkor két opció van.

  • Pontosan tudod, hogy mit akarsz
  • Tudod, hogy jó lenne egy CRM, de még nincs meg a fejedben az összkép

Hogyha az első pontba esel, akkor szerencsés vagy. Azt tanácsolom, hogy azért még összegezd a gondolataidat és azután már csak egy fejlesztőcsapatot kell találnod, megegyezni velük a részletekről majd ők leprogramozzák a magasabb bevételt számodra. Viszont, hogyha a másik kategóriába esel akkor sincs semmi okod pánikolni. Ezesetben konzultálni kell egy CRM fejlesztésben jártas csapattal. A több éves tapasztalatuknak hála, jellemzően tudják, hogy az ügyfél milyen kihívásokkal küszködik. Amit semmiképpen nem javaslok, azaz állandó variálgatás, emiatt is fontos a konzultáció illetve a későbbiekben a szerződés a munkáról. A folytonos variálás, a tervektől való eltérés elég magasan megdobhatja a fejlesztés költségeit.

Referenciáink

Egyedi CRM Autóbontó részére

Ügyféligény kezelő rendszer mobiltelefon szaküzlet hálózatnak

Egyedi CRM fejlesztés a különleges ügyféligényért a textiliparban

Ezekről bővebben a következő linken olvashattok, csekkoljátok le! 😉
https://netmetro.hu/egyedi-crm-fejlesztes
👉🏻*spoiler veszély*: minden problémát megoldottunk.

Transzparens szervezet

Tudtad, hogy a CRM szoftvereket összelehet kötni más programokkal is? Legyen az számlázó, raktárkezelő, webáruház vagy csomagküldő webalkalmazás. Gyakorlatilag az egész vállakozásod ügyviteli részét automatizálhatod. Ha az automatizálásról szeretnél többet megtudni ajánlanám Csatlós Zoltán kollégám cikkét is

Összegzés

Minden szervezet számára előbb utóbb eljön az az idő, amikor manuálisan, kézzel nem lehet elvégezni azokat a folyamatokat, amik a növekedéshez szükségesek. A CRM rendszer bevezetése egy újabb lépcsőfok lehet vállalkozásod számára. Hogyha pedig kiakarsz tűnni a tömegből mondhatni elengedhetetlen. Ha pedig a legjobb akarsz lenni akkor csakis az egyedi megoldásokat ajánlom neked.


A szerzőről:

Varga Attila junior programozó.
Attila a csapat legfiatalabb tagja, lelkes és megbízható, és villámgyorsan tanulja a programozás csínyját-bínját. Jelenleg iskola mellett segíti a csapat munkáját, ügyfeleink weboldalát frissíti és hírleveleit készíti elő. Önállóan is képes fejlődni, elszánt és nagyon jól kommunikál az ügyfelekkel továbbá nagyon gyorsan elsajátítja a tanultakat a gyakrolatban.